هاست

خرید هاست

هاست

خرید هاست

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

وردپرس محبوب ترین CMS سایت ساز جهان است که دارای بیشترین قالب های طراحی شده و پلاگین ها می باشد از این رو استفاده از ابزار قدرتمند برای ارائه سرویس مناسب وردپرس از اهمیت بالایی برخوردار است.
سرویس های هاستینگ یا میزبانی وب به طور معمول با دو سیستم عامل لینوکس و ویندوز به کاربران ارائه می شود. استفاده از هر کدام از این سرویس ها به هدف کاربر از ایجاد سایت و همچنین برنامه و زبان برنامه نویسی سایت کاربر بستگی دارد.
سیستم لینوکس از زبانهای Perl , Python , PHP و CGI و بانک اطلاعاتی My SQL پشتیبانی می کند، این در حالی است که سیستم ویندوز از زبان های برنامه نویسی ASP/.NET و بانک اطلاعاتی MS-SQL Server و MySQL استفاده می کند که هزینه نگهداری و خدمات آنها بالا می باشد.

زبان های برنامه نویسی

با توجه به اینکه وردپرس برپایه PHP می باشد بهتر است از سرورهای هاستینگ لینوکسی که از php و (Mysql(mariaDB پشتیبانی می کند استفاده کنیم اگرچه امکان نصب php و mysql روی سرورهای ویندوزی نیز امکان پذیر است.از آنجایی که PHP به طور بومی روی لینوکس توسعه داده شده است، بنابراین از سرعت به مراتب بالایی برای اجرای کدهای PHP برخوردار است. بنابراین سایت شما روی هاست ویندوز ممکن است از سرعت کمتری نسبت به هاست لینوکس برخوردار باشد. از طرف دیگر لینوکس به خودیِ خود از پایداری بالاتری برخوردار است.پس سایت شما هم بیشتر در دسترس است.

عیبی که ممکن است برای اجرای وردپرس روی ویندوز پیش بیاید این است که برخی از ماژول های وب سرور مثل mod_rewrite روی ویندوز موجود نیست.از آنجایی که قابلیت پیوندهای یکتای وردپرس هم با این ماژول عمل می کند، پس یکی از ویژگی های بسیار مثبت وردپرس را روی ویندوز نخواهیم داشت! به همین ترتیب ممکن است دیگر قابلیت های وردپرس روی هاست ویندوز دچار ایراد شوند.

استفاده از منابع سیستم

سیستم های لینوکس بسیار با صرفه تر از سیستم های ویندوزی از منابع سخت افزاری سیستم نظیر حافظه و پردازنده استفاده می کنند.اگر این دو سیستم روی یک سخت افزار یکسان اجرا شوند، سیستم لینوکس همواره منابع آزاد بیشتری نسبت به سیستم ویندوز خواهد داشت.

اگر شما برای راه اندازی سایت خود با وردپرس از هاست لینوکس استفاده کنید، هم کمیت و هم کیفیت کارتان به مراتب افزایش خواهد یافت.بنابراین استفاده از سرویسهای میزبانی وب لینوکس به تمامی کاربرانی که آپتایم بالای وب سایت و امنیت بالا و سرعت مناسب را انتظار دارند، توصیه می شود.

  • asanrayan asanrayan
  • ۰
  • ۰

سرور ابری یک سرور منطقی بوده که در پلتفرم رایانش ابری (Cloud Computing) ایجاد و بر روی بستر اینترنت ارائه می شود. در واقع سرورهای ابری همان سرورهای اختصاصی مجازی هستند که برروی زیرساخت ابری و در محیط رایانش ابری ارائه می شوند. توضیح این نکته ضروریست که درحالت معمول سرورهای مجازی تنها برروی یک سرور فیزیکی با سخت افزار مربوط به آن پیاده سازی می شوند و در این مورد با خرابی هر یک از قطعات سخت افزاری مربوطه، تمامی سرورهای مجازی موجود برروی آن نیز با مشکل مواجه خواهند شد لذا این خود یک نقطه شکست واحد در سناریوی معمول مورد استفاده در سرورهای مجازی می باشد.
اما در محیط ابری سرورهای اختصاصی مجازی ایجاد شده دارای تمامی نیازمندی های نرم افزاری لازم به جهت اجرا بوده و به هیچ عنوان وابسته به نرم افزار متمرکز و یا تنها یک سرور فیزیکی با سخت افزار واحد نبوده و این امر باعث می شود تا در هر زمان امکان اجرای ماشین های مربوطه برروی هریک از سرورهای فیزیکی موجود به سادگی و با انجام مهاجرت خودکار و انلاین آنها (در صورت لزوم) وجود داشته باشد.
سرورهای ابری به دلیل جداسازی مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری از محیط دارای ثبات، امنیت و عملکرد بسیار بالایی می باشند. سرورهای موجود در محیط رایانش ابری امکان صدمه زدن به یکدیگر را نداشته و همچنین به دلیل اختصاصی بودن کامل منابع اگر هر یک از سرورهای ابری موجود در این محیط در حال استفاده از تمامی منابع اختصاص داده شده خود باشد به نوعی در حال overload کردن باشد هیچ گونه تاثیری برروی دیگر سرورهای ابری موجود نخواهد داشت.
از سوی دیگر سرورهای ابری اقتصادی تر از سرورهای معمول (فیزیکی) بوده چرا که با قیمت هایی مناسب تر امکان خرید سرور با منابع بیشتر و در عین حال سریعتر برای کاربران وجود دارد. به عنوان نمونه وب سایت شما برروی سرورهای ابری سریعتر از سرورهای معمولی لود شده و هزینه پرداخت شما نیز (برای سرور ابری مربوطه) برابر و حتی در مواردی کمتر از سرور فیزیکی خواهد بود و در کنار این موارد نیز امکان بهره گیری از قابلیت های مفید ابر را نیز خواهید داشت.
گسترش پذیری سرورهای ابری از دیگر قابلیت های آنها می باشد. امکان ارتقاء منابع مانند (RAM, CPU, HDD )در آنها بسیار ساده و سریع می باشد. با توجه به این قابلیت در هر مرحله از کسب و کار تنها کافیست به میزان منابع مورد نیاز خود هزینه نمایید.
به همین دلایل است که سرورهای ابری به سرعت شهرت یافته و در بسیاری از موارد به سرورهای فیزیکی ترجیح داده می شوند.

  • asanrayan asanrayan
  • ۰
  • ۰

اگر قصد خرید هاست و ثبت دامنه و راه اندازی تجارت آنلاین را دارید،سرویس های هاستینگ دارای پلن های مختلفی می باشند و هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند.ارزان ترین آنها هاستینگ اشتراکی است که در آن صدها وب سایت از یک هارد درایو استفاده می کنند و از یک سرور بسیار بزرگ تغذیه می کنند. در این مقاله شما را با مزایا و معایب هاست اشتراکی و سرور مجازی بیشتر آشنا خواهیم کرد.

هاست اشتراکی چیست؟

زمانی که یک هاست اشتراکی تهیه می‌کنید، در حقیقت فضایی را بر روی یکی از سرورهای شرکت سرویس‌دهنده اجاره می‌کنید. همانطور که از نام آن پیداست، اشتراکی بودن هاست بدین معنی است که سایت شما، منابع سرور را با سایت‌های دیگر بصورت اشتراکی استفاده می‌کند. دلیل اصلی گران قیمت نبودن هاست اشتراکی این مورد است. این نوع از سرویس، برای سایت‌هایی که بازدید کمی دارند و فعالیت گسترده ای ندارند بسیار مناسب است.

هاست اشتراکی

 

سرور مجازی چیست؟

در سرور مجازی، منابع رم و پردازنده تحت یک سرور مستقل در اختیار شما قرار می‌گیرد. اما این منابع بصورت مجازی بر روی یک سرور فیزیکی دیگر راه‌اندازی می‌شود.

سرور مجازی

مزایای هاست اشتراکی

استفاده از هاست هزینه کمتری نسبت به سرورهای مجازی (vps)دارد.
استفاده از هاست و راه اندازی سایت در آن ساده تر از انجام این کار در vps است.
در هاست از اطلاعات و ایمیل های موجود بر روی هاست، به طور خودکار بک آپ گرفته می شود.
نیازی به انجام اقدامات در زمینه به روزرسانی و نگهداری سرور نیست و تمامی این امور توسط شرکت ارائه دهنده خدمات انجام خواهند شد
در هاست شما با کنترل پنل مدیریت هاست مثل سی پنل یا دایرکت یا پلسک یا … کار می کنید و نیازی به داشتن دانش مدیریت و کار با سرور نیست .
در هاست شما هزینه جداگانه ای برای لایسنس های وب سرورها یا کنترل پنل هاست یا سایر موارد نمی پردازید .

معایب هاست اشتراکی

منابع محدودی دارد و سرعت بارگذاری سایت محدود به این منابع است.
نمی‌توانید مطابق با نیاز وب سایت، تنظیمات سرور را تغییر دهید.
در مواردی که سایت شما، محدودیت‌های هاست اشتراکی را به هر شکل نقص کند، هاست شما غیرفعال خواهد شد.
اضافه مصرف سایت دیگری که ترافیک زیادی دارد، می‌تواند بر سایت شما نیز اثر بگذارد. از جمله آن زمانی است که یک سایت دیگر بر روی سرور مشترک با سایت شما، مورد حمله قرار می‌گیرد.
همیشه این خطر وجود دارد که مشکلات امنیتی سایت‌های دیگر بتواند بر سایت شما نیز اثر بگذارد.

مزایای سرور مجازی یا VPS

سرور مجازی نسبت به هاست کارایی و امکانات شخصی‌سازی بیشتری دارد.
با استفاده از سرور مجازی دسترسی بیشتری به هارد و منابع خواهید داشت.
این سرورها قابلیت نصب سیستم عامل را دارند. مثلا یک کاربر می‌تواند با لینوکس کار کند و کاربر دیگر با ویندوز.
سطح امنیت سرورهای مجازی بیشتر از هاست اشتراکی است.

معایب سرور مجازی یا VPS

هزینه تهیه سرور مجازی گران تر از یک هاست اشتراکی خواهد بود.
برای استفاده و مدیریت نیاز است که دانش فنی این کار را داشته باشید و بدون داشتن این دانش و توانایی، برای کار با vps کمی دچار مشکل خواهید شد.
هزینه لایسنس ها را باید بصورت جداگانه پرداخت کنید ( شامل لایسنس کنترل پنل مدیریت هاست ، وب سرور ها و سایر نرم افزار های مورد نیاز )

هاست اشتراکی، برای اشخاصی مناسب است که :

دانش کمی در خصوص هاستینگ و راه‌اندازی سایت دارند.
نیاز به سرویسی دارند که ارزان قیمت باشد.
منابع محدود هاست اشتراکی برایشان کافی است.
بازدیدکننده زیادی ندارند.

سرور مجازی، برای اشخاصی مناسب است که :

می‌توانند برای میزبانی سایت، هزینه بیشتری بپردازند.
وب سایت آنها، نسبت به منابعی که برای هاست اشتراکی تعریف شده، مصرف بیشتری دارد.
میزان بازدید سایت افزایش یافته و یا قرار است در آینده‌ای نزدیک این اتفاق بیافتد.
حجم بازدید سایت قابل پیش‌بینی نیست.
میزان Uptime سایت بسیار مهم است.
قصد دارند، تنظیمات سرور را متناسب با سایت خود تغییر دهند و یا برنامه‌های خاصی را، برای پشتیبانی از سایت نصب کنند.

به طور خلاصه می توان گفت که اگر به دنبال امکانات و دسترسی های کامل هستید و همچنین می توانید هزینه کمی بیشتری صرف کنید، مسلما سرور مجازی انتخاب بهتری برای شما به حساب می آید. از طرفی دیگر اگر نمی خواهید زیاد هزینه کنید و یا آن که دانش فنی لازم را ندارید، بهتر است که یک هاست مناسب برای سایتتان تهیه کنید.امیدوارم مطلب مفید واقع شده باشد.

شما می توانید جهت خرید هاست یا خرید سرور مجازی از آسان رایان همین حالا اقدام کنید .

  • asanrayan asanrayan